Δευτέρα, 28 Ιουλίου 2014

TRUTH


Τα συναισθήματα όταν υπάρχουν
αψηφούν τους περιορισμούς
τον εγωισμό, τις υποχρεώσεις,

οι σκέψεις αποκωδικοποιούνται
ξεχύνονται από το στόμα
σχηματοποιούνται
σε λέξεις, σε κραυγές

η απαίτηση του ενός
οι ψευδαισθήσεις να γίνουν 
σχέδια ή σχεδίες

η συναισθηματική πίεση στον άλλον
για να πει αυτά που δεν αγγίζουν τη γλώσσα
δημιουργεί νεκροταφείο ψεμάτων


Σάββατο, 26 Ιουλίου 2014

ΤΟ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ ΜΟΥ

Μελπομένη Τσιριγώτη γεννήθηκε στην Πλάκα το 1928

Όσο κι αν θέλω δεν μπορώ
Να φύγω μακριά σου
Και κάθε μέρα πιο πολύ
Ποθώ το κάθε σου φιλί
Λατρεύω την ψευτιά σου

Στον δρόμο τον χαμένο μου
Είσαι το πεπρωμένο μου

Να σε μισήσω προσπαθώ
Μα δεν το κατορθώνω
Κι όσο βαριέσαι σ αγαπώ
Και ζω στον κόσμο τον κακό
Να σε λατρεύω μόνο

Όλο με καις σαν την φωτιά
Φαρμάκια με ποτίζεις
Μα δεν σε βγάζω απ την καρδιά
Τα όνειρά μου τα φτωχά
Με πείσμα κι αν γκρεμίζεις

1963
Στίχοι: Κώστας Κοφινιώτης
Μουσική: Τόνυ Μαρούδας

.......................................................................................................................
http://ellinikoskinimatografos-elpida.blogspot.gr/2011/01/1960_01.html

Ένα βλέμμα πικραμένο και μια λέξη
και το δάκρυ σου το είδα που `χε τρέξει
πόσο χλόμιασες σαν έλεγα “αντίο”
είναι δράμα ο χωρισμός για μας τους δύο.

Αφού αγαπιόμαστε γιατί πεισμώνουμε
ίδιοι είν’ οι δρόμοι μας, δεν τους ενώνουμε

Όσο πόνεσες εσύ έχω πονέσει
μ’ αλυσίδα οι καρδιές μας έχουν δέσει
δεν μπορεί κανείς τη μοίρα του ν’ αλλάξει
μια φωτιά θα γίνει ο πόνος να τον κάψει.

Ένα βλέμμα πικραμένο και μια λέξη
σαν το σκέπτομαι ο νους μου πως θ’ αντέξει
στάσου μόνο αυτή τη λέξη τότε είπες
το θυμάμαι και με πνίγουνε οι λύπες.

1960
Στίχοι:  Χαράλαμπος Βασιλειάδης, Τσάντας
Μουσική:  Κώστας Ξενάκης

....................................................................................................
Πάρε με κοντά σου
Να σου γιάνω κάθε πληγή
Πάρε με κοντά σου
Για να δεις χαρούμενη τη γη

Χωρίς το χάδι το φιλί
Γιατί να ζούμε γιατί
Χωρίς αγάπη είν' η ζωή
Μια κόλαση φριχτή

Πάρε με κοντά σου
Και να γίνουμε ένα κι οι δυο
Πάρε με κοντά σου
Και ας γίνει ο κόσμος ρημαδιό

1956
Στίχοι:  Γιώργος Γιαννακόπουλος
Μουσική:  Τάκης Μωράκης


Τρίτη, 22 Ιουλίου 2014

ΑΠΟΥΣΙΑ ΑΙΣΘΗΤΗ


‎GazaUnderAttack







γρήγορη και απότομη ενηλικίωση
ένα μωρό σε ρόλο 'μαμάς'

χρειάζεσαι μια τεράστια αγκαλιά
και αντί γι αυτό
να βλέπεις με ορθάνοιχτα μάτια την απώλεια
να έχεις την έννοια να προστατεύσεις κάτι που αγαπάς πολύ
σήμερα μια κούκλα
αύριο ένα παιδί

περιμένεις (;)
ελπίζεις (;)

κάποιος θα το αποφασίσει (;)


(η εθνικότητα του παιδιού δεν έχει καμία,
μα καμία απολύτως σημασία)

Τετάρτη, 16 Ιουλίου 2014

ΝΑΝΟΥΡΙΣΜΑ

http://www.abcnyheter.no/livet/2013/06/15/hundrevis-av-fluffy-noester









Πάρε το ύπνε το παιδί, κι άμε το στα περβόλια.
Γέμισε τα στηθάκια του, γαρύφαλλα και ρόδα.
Κοιμήσου εσύ, μωράκι μου, σε κούνια καρυδένια,
σε ρουχαλάκια κεντητά και μαργαριταρένια.
Κοιμήσου με τη ζάχαρη, κοιμήσου με το μέλι
και νίψου με το ανθόνερο, που νίβονται οι αγγέλοι









Κρητικό Παραδοσιακό Νανούρισμα
Ερμηνεία-Αλεξία Χρυσομάλλη




http://www.abcnyheter.no/livet/2013/06/15/hundrevis-av-fluffy-noester




Τρίτη, 15 Ιουλίου 2014

ΣΤΟΧΟΣ

Ένας μαθητής πήγε στον ραβίνο Nachman της Bratslav:
-Δεν θα συνεχίσω με τις σπουδές μου ιερών κειμένων. Ζω σε ένα μικρό σπίτι με τα αδέλφια και τους γονείς μου, και ποτέ δεν έχω τις ιδανικές συνθήκες για τη συγκέντρωση σε αυτό που είναι σημαντικό.

Ο Nachman επισήμανε τον ήλιο και ζήτησε από τον μαθητή του να τοποθετήσει το χέρι του πάνω από το πρόσωπό του, προκειμένου να τον κρύψει.
Ο μαθητής υπάκουσε.
- Το χέρι σου είναι μικρό, αλλά μπορεί να καλύπτει πλήρως τη δύναμη, το φως και το μεγαλείο του μεγάλου ήλιου. Με τον ίδιο τρόπο, τα μικρά προβλήματα καταφέρνουν να σου δώσουν την δικαιολογία που χρειάζεσαι, προκειμένου να εμποδίσεις την πρόοδό σου κατά τη διάρκεια του πνευματικού ταξιδιού σου. Ακριβώς όπως το χέρι σου έχει τη δύναμη να κρύψει τον ήλιο, η μετριότητα έχει τη δύναμη να κρύψει το εσωτερικό φως.

Μην κατηγορείτε τους άλλους για τη δική σας ανικανότητα.

http://paulocoelhoblog.com/category/stories/



Δευτέρα, 14 Ιουλίου 2014

Play it Sam

CasablancaIngrid Bergman, Humphrey Bogart, Frank Sinatra sings 


As Time Goes By

You must remember this
A kiss is still a kiss
A sigh is still (just) a sigh
The fundamental things apply
As time goes by

And when two lovers woo
They still say: I love you
On that you can rely
No matter what the future brings
As time goes by

Moonlight and love songs - never out of date
Hearts full of passion - jealousy and hate
Woman needs man - and man must have his mate
That no one can deny

It's still the same old story
A fight for love and glory
A case of do or die
The world will always welcome lovers
As time goes by





"As Time Goes By" is a song written by Herman Hupfeld in 1931. It became most famous in 1942 when it was sung by the character Sam (Dooley Wilson) in the movie Casablanca. The song was voted No. 2 on the AFI's 100 Years...100 Songs special, commemorating the best songs in film. It was used as a fanfare for Warner Bros. Pictures since 1998 and was the title and theme song of the 1990s British comedy series As Time Goes By.

Κυριακή, 13 Ιουλίου 2014

ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ;

... το άλλο κουκλί;











... η μαμά;








.... ο μπαμπάς;












... ποιοι/ποιες;

ΓΙΑΤΙ;

ΓΙ ΑΥΤΟ: Μια συγκλονιστική αποκάλυψη δημοσιεύει ο τουρκικός Τύπος, εάν φυσικά επαληθευθεί, αφού τα ισραηλινά μαχητικά αεροσκάφη που επιχειρούν στη Γάζα, φέρονται να χρησιμοποιούν αεροπορικό καύσιμο που έχει εισαχθεί από τη χώρα του Ερντογάν, η οποία παριστάνει την προστάτιδα της Χαμάς… Ενδιαφέρον θα είχε να πληροφορηθούμε οριστικά εάν όντως πρόκειται για προϊόν που παράγεται από το κουρδικό πετρέλαιο που μεταφέρει στο Τζεϊχάν η Τουρκία μέσω αγωγών, από το κουρδικό βόρειο Ιράκ, Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα (Aydınlık), το πιο… δραστήριο τάνκερ που έχει μεταφέρει επί εφτά συνεχόμενες μέρες το σχετικό φορτίο στο Ισραήλ είναι ένα πλοίο ελληνικών συμφερόντων, το «MARINER A» με σημαία Μάλτας, το οποίο ανήκει στην εταιρία ελληνικών συμφερόντων, Angora Investment. http://www.defence-point.gr
ΚΑΙ ΓΙ ΑΥΤΟ: Αποκάλυψη-σοκ από τον Πάπα: «Το 2% των καθολικών κληρικών είναι παιδεραστές· επίσκοποι, ακόμη και καρδινάλιοι». («La Repubblica»)
ΚΑΙ ΓΙ ΑΥΤΟ: Όπως σχολιάζει ο FelipeAraujo στον Guardian, η έλλειψη μαύρων Βραζιλιάνων από τις κερκίδες του Μουντιάλ είναι ενδεικτική, σε μια χώρα με τον μεγαλύτερο πληθυσμό αφρικανικής καταγωγής εκτός Αφρικής. Οι περισσότεροι μαύροι στη Βραζιλία είναι φτωχοί. Σε αντίθεση με τη Νότια Αφρική ή τις Ηνωμένες Πολιτείες, δεν υπάρχει μαύρη μεσαία τάξη και ίσως το πιο σημαντικό, δεν υπάρχει μια μαύρη πολιτική τάξη. Ένα εισιτήριο για το Παγκόσμιο Κύπελλο κυμαίνεται επίσημα μεταξύ 90 και 1.000 δολαρίων, αλλά σε μια χώρα όπου ο κατώτατος μισθός είναι λίγο πάνω από 350 δολάρια το μήνα, μια θέση στο Μαρακανά είναι άπιαστο όνειρο για πολλούς ανθρώπους» γράφει. Οι περισσότεροι μαύροι άνθρωποι που πλησιάζουν τα γήπεδα είναι οι φτωχοί κάτοικοι από τις γειτονικές φαβέλες που πωλούν ποτά και σνακ στους λευκούς οπαδούς της μεσαίας τάξης, ή όσοι είναι έτοιμοι να μεταφέρουν με τα ποδήλατά τους οπαδούς που δεν μπορούν να περπατούν τα 3 χιλιόμετρα απόστασης που επέβαλε η Fifa από τα οδοφράγματα στο γήπεδο. http://www.antinews.gr/
ΚΑΙ ΓΙ ΑΥΤΟ: όλα τα βλέμματα του κόσμου είναι στραμμένα στο θρυλικό Μαρακανά όπου απόψε θα προκύψει η νέα πρωταθλήτρια κόσμου. Αργεντινή και Γερμανία συγκρούονται σε έναν ξεχωριστό τελικό βγαλμένο από τις πιο λαμπρές σελίδες της ιστορίας του παγκοσμίου Κυπέλλου. http://www.iefimerida.gr/news/
ΚΑΙ ΓΙ ΑΥΤΟ: Συμβαίνει τώρα: Μαζί στη Μύκονο οι “χωρισμένοι” επιχειρηματίας-μοντέλο. Tρώνε μαζί σε γραφικό ταβερνάκι. Ναι. Είναι μαζί. Στο ίδιο τραπέζι. http://www.piraeuspress.gr/lifestyle
.
.
.
Και πως διαμορφώνεται η ρατσιστική νοοτροπία; Πολύ απλά…
Θα κάνουν το ομορφότερο μωρό του κόσμου: Η Ε. Μ. έμεινε έγκυος από τον Ρ. Γ. Ηθοποιοί με εκατομμύρια θαυμαστές. (US Weekly)








Σάββατο, 12 Ιουλίου 2014

NON, JE NE REGRETTE RIEN

Όλες οι απαντήσεις είναι μέσα μας!

Μάλιστα.
Και να είμαι γω με βλεφαρίδες κάγκελο, κατακόκκινα νύχια, ψηλοτάκουνες γόβες, με ένα φτυαράκι τόσο δα και να σκάβω το υποσυνείδητό μου. Και να ’χω ν' αντιμετωπίσω φαντάσματα, σκελετούς, να εξοντώνω αράχνες, να λύνω συμπλέγματα σε σήραγγες αχαρτογράφητες, σαν αυτές της λίμνης της Βουλιαγμένης.
Και ενώ θέλω να βγω στον ήλιο με διάθεση

«την τραγιάσκα χαμηλώνεις και κρυφές ματιές μου δώνεις»

να έρχονται οι πολύξεροι αστρολόγοι και να με συμβουλεύουν:
Μην κάνεις κανένα αστείο. Έξω σε περιμένει ο Κρόνος/Χρόνος. Ο Δάσκαλος που θα σε εξετάσει. Έμαθες το μάθημά σου; Καθάρισε, για να φανεί η αλήθεια που πηγάζει από μέσα σου.
Κι έτσι ξανακλείνομαι στο σπήλαιο. 

  • O μεταξοσκώληκας ακόμα και όταν είναι κλεισμένος στο κουκούλι του, ακούγεται να υφαίνει. Η χρυσαλλίδα παραμένει ακίνητη με τα φτερά και τα πόδια διπλωμένα στο στήθος για 12 ημέρες και ύστερα ξυπνάει, σπάζει το κουκούλι και ξεπετάγεται στο φως. Αυτό είναι το «μεγάλο ξύπνημα», όπως λένε οι Κινέζοι. Ή κατά τον Ρίτσο «Βρες χρόνο για σκέψη. Αυτό είναι η πηγή της δύναμης»).
Ας είναι!
Ξανά σκάψε, σκάψε, λοιπόν. (Ποιος ξέρει; Μπορεί αντί για τον εαυτό μου να βρω φλέβα χρυσού). Έως ότου ο Κρόνος (σύμφωνα με τους αστρολόγους) φιλοξενηθεί από τον αεράτο και φιλόσοφο Τοξότη και βρεθούμε όλοι με ένα τόξο στα χέρια  να στοχεύουμε το «ΜΙΛΑ» και ξεχάσουμε τα «ΜΗΛΑ» των Εσπερίδων, της Έριδος και το παιχνίδι που παίζαμε πιτσιρίκια.

Ελπίζω μόνο να θυμηθεί κάποιος να με ειδοποιήσει  για την αναχώρηση του Κρόνου γιατί βρίσκομαι μπροστά σε μια σήραγγα που έχει μια ταμπελάρα να: ΠΡΟΣ ΘΙΒΕΤ.
Και όχι ότι δεν μου αρέσουν τα ταξίδια. Κάθε άλλο.

Η επιθυμία μου, όμως, είναι να καθαρίσω το μέσα μου για να βγω ανάλαφρα στο έξω και να χορέψω:

1961


No, I regret nothing
I start again from zero
Today, it begins with you




Παρασκευή, 11 Ιουλίου 2014

ΥΠΝΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΘΑ 'ΘΕΛΑ ΓΙΑ ΣΕΝΑ ΝΑ 'ΧΑ ΓΙΝΕΙ

2014
Άλλη μια άκρως πολυεπίπεδα συμβολική και ρεαλιστική φωτογραφία. Δύο άνθρωποι ως εκπρόσωποι ενός φύλου αλλά και ως μέλη μιας συγκεκριμένης κοινότητας ανταλλάσσουν φιλί πάθους. Ο ισχυρός εβραίος άντρας που υπερβαίνει το τείχος, βρίσκεται ψηλά και ‘επιτίθεται’ στην καταπιεσμένη παλαιστίνια γυναίκα που βρίσκεται χαμηλά.
Μια διαφορετική ματιά από αυτή του ρομαντικού Ουίλιαμ Σαίξπηρ. Στην Τέχνη, ο Ρωμαίος υψώνεται ενώ η Ιουλιέτα γέρνει προς την πλευρά του (οι στάσεις δεν δηλώνουν υποταγή αλλά ανάγκη).

1961, Δημήτρης Παπαμιχαήλ και Αντιγόνη Βαλάκου


Καλή σου νύχτα, χίλιες φορές καλή σου νύχτα. 
-Χίλιες φορές κακή χωρίς το φως σου.
-Καληνύχτα καληνύχτα τούτη η πίκρα του χωρισμού έχει μια γλύκα τόση
που καληνύχτα θα σου λέω μέχρι να ξημερώσει. 
Ακόμα και η ειρήνη για τον συγγραφέα προσεγγίζεται ως διαπροσωπική υπόθεση και όχι ως διακρατική:
Ύπνος να ’ρθει στα μάτια σου και στην καρδιά σου ειρήνη. 
Ύπνος και ειρήνη θα θελα για σένα να ’χα γίνει.






© Τι είναι αυτό που φέρνει κοντά δύο ανθρώπους; 
Το κισμέτ, το πεπρωμένο, το κάρμα σύμφωνα με την πλούσια σε μυθοπλασία ανατολική εκδοχή. Η χημεία για τους δυτικούς ορθολογιστές. Όποια και αν είναι η αιτία, μια εικόνα αγάπης δεν χάνει τη δυναμική της, την ομορφιά της.
Οι ‘άρρωστοι’ σεναριογράφοι, μυθιστοριογράφοι έχουν πείσει το κοινό τους, ότι η μεγάλη αγάπη γεννιέται και ανθίζει όταν υπάρχουν εμπόδια και πόνος. Κάτι αντίστοιχο με τον πόνο που πρέπει να υποστεί ο άνθρωπος αν θέλει να κερδίσει τη βασιλεία των ουρανών.  Και το επιχείρημα δυνατό: «η αγάπη όλα τα υπομένει, όλα τα ελπίζει». Παρ’ όλα αυτά το ρομάντζο εξελίσσεται ωραιότατα στο «αρχικά» και διαλύεται στο «κατ’ αρχάς». Άνθρωποι αγκυλωμένοι -χωρίς να είναι δική τους επιλογή- σε πεποιθήσεις, αντιλήψεις, σε νοοτροπία που χτίστηκε τουβλάκι τουβλάκι επί σειρά αιώνων, είναι σίγουρο ότι δεν θα πάνε μακρινό ταξίδι.
Κακά τα ψέματα. Η αγάπη είναι κάτι περισσότερο από ένα φολκλόρ πανηγύρι, από μια ευφάνταστη φαντασία. Ήταν και είναι επικοινωνία (μιλάμε την ίδια γλώσσα) σε όλα τα επίπεδα ώστε να  αντιμετωπίζει κρίσεις κάθε είδους και τελικώς να ισχυροποιείται.
Η γοητεία της αυτοπεποίθησης (ξέρω τις βαθύτερες ανάγκες μου και τις υποστηρίζω) που μιλάει τη γλώσσα του ρεαλισμού, ο οποίος κακώς έχει συνδεθεί με την απο-γοήτευση, είναι ανυπέρβλητη. Έτσι, λοιπόν, ο Αντόνιο ταιριάζει με την Κλεοπάτρα, ο Ντόναλντ με τη Νταίζη, ο Πιερ Κιουρί με τη Μαρία Κιουρί, ο Αλέξης Ζορμπάς με τη μαντάμ Ορτάνς. Και είναι βέβαιο ότι όλα τα ζευγάρια ‘έλιωναν’ στη θέα ενός ηλιοβασιλέματος.©

Επανερχόμαστε στη φωτογραφία της ειρήνευσης, που, αν και στημένη, είναι στ’ αλήθεια εντυπωσιακή. Και το μήνυμα -της εφικτής προσέγγισης μεταξύ λαϊκών ανθρώπων, που αλλάζουν νοοτροπία και συναποφασίζουν την αυτοδιάθεσή τους- είναι ελπιδοφόρο.
Ωστόσο,
εμείς οι ακραίοι ρεαλιστές (κάποιες φορές αγγίζουμε και το άλλο άκρο), οι καχύποπτοι που τρεφόμαστε από τη συνωμοσιολογία περί ύπαρξης σκοτεινών εξουσιαστικών κέντρων, κρατάμε και τη φράση του δημοσιογράφου-ανταποκριτή στη Μόσχα, Τζουλιέτο Κιέζα: 9 ηγέτες των παγκόσμιων τραπεζών (Bank of America, Goldman Saks, UBS, Deutche Bank και άλλοι) συγκεντρώνονται για να συζητήσουν την τύχη των 6 δισεκατομμυρίων ανθρώπων και αποφασίζουν ποιο θα είναι το ποσοστό ανεργίας, πόσοι άνθρωποι θα πεθάνουν από την πείνα, πόσες κυβερνήσεις θα ανατραπούν, πόσοι υπουργοί θα δωροδοκηθούν και ούτω καθεξής. (http://eng.ghn.ge/news-2718.html # sthash.dZYkGIrw.dpuf )




Τετάρτη, 9 Ιουλίου 2014

UNICEF

http://www.unicef.gr/


Ακόμη και σε αυτήν την -υπάρχουσα- τόσο τραγική, θλιβερή κατάσταση χρησιμοποιείται από τους εμπόρους του πόνου η ίδια μέθοδος, το ίδιο κόλπο: η σοκαριστική εικόνα. Στη συγκεκριμένη αφίσα βλέπουμε ένα πανέμορφο παιδάκι με λαμπερά ματάκια και ολοστρόγγυλα μάγουλα και οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι το σοκ είναι ευχάριστο. (Στο διαδίκτυο κυκλοφορούν και άλλα στημένα σκηνικά με αθώα αγγελούδια)
Μήπως θα ήταν προτιμότερο οι διαφημιστές να ‘χρησιμοποιήσουν’ ένα ρακένδυτο, εξαθλιωμένο παιδάκι;
Όχι, βέβαια. Είναι όμως, ενοχλητική η εμπορευματοποίηση του πόνου που οδηγεί στη χειραγώγηση της ψυχής. Κάποιοι αποφασίζουν πότε, που, με τι, ακόμη και το μέτρο της συγκίνησης.
Ένα τέτοιο κείμενο, μια τέτοιου είδους δράση δεν χρειάζεται προσωπάκι.
Ούτως ή άλλως θα ενδιαφερθούν οι άνθρωποι που έχουν συναισθήματα, που έχουν κότσια να συγκεντρωθούν στις λέξεις, που βλέπουν πίσω από ένα χαμόγελο ψυχές (ανήλικες και ενήλικες) να αφανίζονται.

Τρίτη, 8 Ιουλίου 2014

THE PALACE OF FACETS, KREMLIN




The Palace of the Facets was built by Marco Fryazin and Pietro Antonio Solari for Ivan 3 in 1491. In the very beginning, the palace was a part of a complex that comprised the Palace of the Quay, the Golden Palace and The Big Palace (later, it was given the name of the Palace of the Facets).
The complex is no longer exists. Such palaces were created for receptions and banquets.

The palace was opened for tourists on June 21, 2012.


Moscow Kremlin in 3D
http://static.ruvr.ru/3dpanorama/sites/voiceofrussia.com/msk_granovitaya/tour.html?lang=en


Πέμπτη, 3 Ιουλίου 2014

ORIENTAL





χορός μοναχικός
πέρα από φόρμες
μάτια κλειστά, μαλλιά ριχτά
χέρια υψωμένα
ερωτικό λίκνισμα που λιγώνει
αυτόν

που δεν φοβάται τη σαγήνη του φύλου
που η ανάγκη του διώχνει τον φόβο
που με σιγουριά λέει
μην χάνεσαι στα πάθη της Ανατολής
στα μανιφέστα της Δύσης
εγώ είμαι αυτός που γυρεύεις
μείνε 









http://www.omarfaruktekbilek.com/




Τετάρτη, 2 Ιουλίου 2014

ΑΠΟΔΗΜΗΤΙΚΑ... ΑΤΟΜΑ



«Το υποσυνείδητό μας, εκτός των άλλων, ελέγχει την ομιλία μας, το βλέμμα μας, τη γλώσσα του σώματός μας. Έτσι, επηρεάζουμε τους γύρω μας, καθώς λαμβάνουν  σε υποσυνείδητο επίπεδο αυτά που νοιώθουμε  και σκεφτόμαστε την κάθε στιγμή, και μας συμπεριφέρονται αναλόγως». (http://visualmeditation.gr/portfolio/%CE%B7-%CE%B4%CF%8C%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B1%CE%B3%CE%AC%CF%80%CE%B7%CF%82/)

Αυτό είναι ένα από τα χαμένα κομματάκια του παζλ.
Είναι η απάντηση σε κάποια βαθύτερα ερωτήματα:
Γιατί κάποιοι άνθρωποι ενώ λένε πολλά «ΝΑΙ» δεν γίνονται αγαπητοί; Επειδή τα «ΟΧΙ», οι κακίες, οι φοβίες ναι μεν παγιδεύονται στο υποσυνείδητο αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν εκτοξεύονται στο περιβάλλον.
Γιατί για κάποιους άλλους παρ' όλη την ‘τρελή’ συμπεριφορά τους, λέμε ότι «κατά βάθος είναι καλοί»; Επειδή, ενώ οι ίδιοι για κάποιους λόγους διατηρούν το προφίλ που έχουν επιλέξει, από το υποσυνείδητο αναβλύζει δοτική θετική ενέργεια.
Γιατί λέμε «ότι οι πολιτικοί δεν πείθουν πια τον λαό»; Επειδή οι ίδιοι δεν αισθάνονται ικανοί, ώριμοι, προετοιμασμένοι ώστε να επιλύσουν προβλήματα με αποτέλεσμα ο λαός να μην πλανάται (η σχέση ηγέτη και λαού είναι ένα εξίσου ενδιαφέρον θέμα)

Και μοιραία προκύπτει ένα άλλο ερώτημα: μπορεί ο άνθρωπος επεμβαίνοντας να βελτιώσει το υποσυνείδητό του;