Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2014

αυτοκριτική ΚΚΕ



2014
Με διάθεση
αυτοκριτικής το ΚΚΕ του 2014, στο σύγγραμμά του, 70 χρόνια από τον ηρωικό Δεκέμβρη    -σύγχρονα διδάγματα, επανεξετάζει τη στάση του κόμματος στα γεγονότα του Δεκέμβρη του 1946, επειδή, καθώς εκτιμά, έχασε την ευκαιρία να αναλάβει την εξουσία:



Έπρεπε να προετοιμαστεί το κόμμα και ισχυρές λαϊκές δυνάμεις για την εφαρμογή σχεδίου κατάληψης της Αθήνας, μετά την αποχώρηση των Γερμανών. Αυτό με αντίστοιχη δράση και συγκέντρωση δυνάμεων για την κατάληψη και άλλων βασικών κέντρων της χώρας, ιδιαίτερα στη Θεσσαλονίκη.
  Το κόμμα ήταν ανέτοιμο για δράση και υιοθέτησε τη γραμμή του τότε γραμματέα της ΚΕ, Γιώργη Σιάντου:
Είμαστε υποστηρικτές της ομαλής δημοκρατικής εξέλιξης της πολιτικής ζωής του τόπου, αγωνιζόμαστε για την άμεση προετοιμασία των εκλογών Συντακτικής Εθνοσυνέλευσης, γιατί μόνο έτσι μπαίνουμε πραγματικά στον ομαλό πολιτικό βίο και την πραγματική ανοικοδόμηση της χώρας. 
Δεδομένο: στον διαμοιρασμό του κόσμου το 1944, στη Βρετανία πήρε υπό την εποπτεία της την Ελλάδα.

1950
«Ανακαλύφθηκε στην Αθήνα κατασκοπευτικό δίκτυο του παράνομου μηχανισμού του ΚΚΕ. Πομπός ασυρμάτου στη βίλα ‘Αύρα’ της Γλυφάδας και δεύτερος πομπός στην Καλλιθέα». Με αυτά τα στοιχεία, στήθηκε το κατηγορητήριο των «29 Κομμουνιστών».  
Ο Νίκος Μπελογιάννης υποστήριζε: είμαστε ένα πολιτικό κόμμα σαν όλα τα άλλα κόμματα της χώρας, με τα οποία και συνεργαζόμαστε. Θα μπορούσα ν’ αναφέρω αρκετές τέτοιες περιπτώσεις που αποδείχνουν πως όλα αυτά τα κόμματα κάθε άλλο παρά κατάσκοπους και προδότες μας θεωρούν.

1968
Η Οριάνα Φαλάτσι στο βιβλίο της Ένας άντρας, γράφει ότι ο Αλέξανδρος Παναγούλης δεν ανήκε σε κάποια ομάδα· δρούσε αυτόνομα και η εμμονή του ήταν να σκοτώσει τον δικτάτορα Γεώργιο Παπαδόπουλο, (πρώτη απόπειρα 1968)

1974
Ο Ραφαηλίδης Βασίλης, σχετικά με τη χούντα [1967-1974]:
...Είχα μπει στο αγώνα κατά της χούντας από την πρώτη κιόλας μέρα της δικτατορίας Από αξιοπρέπεια μάλλον παρά για λόγους ιδεολογικούς στρατεύτηκα στον αγώνα κατά της χούντας.
...Στρατεύτηκα με το κομμουνιστικό ΠΑΜ όχι γιατί με επιστράτευσε το κόμμα, αλλά γιατί έτσι έκρινα σκόπιμο.
...Στην πραγματικότητα δεν υπήρξε σοβαρή αντίσταση κατά της χούντας. Η αντίσταση ήταν λίγο ως πολύ πλατωνική, εκτός απ’ την ηρωική μεν αλλά δυστυχώς αποτυχημένη απόπειρα του Αλέξανδρου Παναγούλη να σκοτώσει το δικτάτορα. Όλες οι προσπάθειες για οργάνωση ένοπλης αντίστασης έμειναν σχέδια, ενώ οι βομβιστικές ενέργειες κάποιων ζωηρών και ριψοκίνδυνων γίνονταν ερήμην των μεγαλυτέρων σε αριθμό αντιστασιακών οργανώσεων,του ΠΑΜ και του ΠΑΚ. Ούτε το πεπειραμένο ΚΚΕ ενέκρινε την βίαιη εξέγερση, τώρα που και τα αστικά κόμματα θα την επιθυμούσαν πολύ. Τελικά το πράγμα περιορίστηκε σε μία τουριστικού τύπου αντίσταση απ’ το εξωτερικό, όπου πρωταγωνιστούσε, όπως και στο κυρίως ειπείν θέατρο, η πληθωρική Μελίνα Μερκούρη, που το έπαιζε Πασιονάρια.


Μήπως επιβεβαιώνεται η άποψη ότι «κομμουνιστική απειλή» (δηλαδή, σοβαρός σχεδιασμός για ανατροπή με ένοπλο αγώνα του ισχύοντος καθεστώτος)  δεν υπήρξε ποτέ στην Ελλάδα;
Αν είναι έτσι, τραγικές οι αρχηγεσίες των (δεξιών και αριστερών) πολιτικών κομμάτων, που τελούσαν και… εκτελούσαν εν γνώσει.
Η Δεξιά χρησιμοποιώντας την "απειλή" βάπτιζε οποιαδήποτε πρωτοπόρα ή καινοτόμα άποψη/ιδέα ως κομμουνιστική και κατέστρεφε ζωές,
τις οποίες, με τόση "σοβαρότητα" η Αριστερά, θυσίαζε!!!

Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2014

ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΟΥΜΕ;


ΣΤΕΛΙΟΣ ΡΑΜΦΟΣ (στοχαστής)






Ζητούμε από τους πολιτικούς να μας λένε ψέματα 
κι εκείνοι προσαρμόζονται.

Ταυτότητα στον Νεοέλληνα δίνουν πολλές φορές οι ευσεβείς του πόθοι και όχι οι πράξεις του. 
Οι ψευδαισθήσεις βρίσκουν έδαφος στο μεγαλείο της ταυτότητος. 
Όταν ακριβώς είσαι πολύ σπουδαίος τότε αποκλείεις την πολύτιμη προοπτική να διορθώσεις κάτι επάνω σου. 

Οι αξίες αφορούν το νόημα των πραγμάτων. Η αξία δεν είναι πρότυπο τελειότητος, όπως η αρετή, το αγαθό. Αλλά ένας πνευματικός συντελεστής που μπορεί να ενεργοποιήσει εξυψωτικά το άτομο και το σύνολο.
Δεν ενώνει μια κοινωνία η ιδέα της ενότητας. την ενώνει η πρακτική της δικαιοσύνης και της ελευθερίας.



Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2014

O Ήλιος είναι πράσινος!

Οι ακτίνες του Ήλιου που φωτίζουν και θερμαίνουν τον πλανήτη Γη φαίνονται χρυσοκίτρινες.  Μήπως όμως είναι πράσινες;



Think about the color of the sun. You thought "yellow" right? Well the physics of light is playing a little trick on you. It all depends on where you are. INSIDER

HOWARD ZINN (1922-2010) american historian, social activist

               San Diego in Sourthern California                            

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Το να είσαι αισιόδοξος σε κακές στιγμές 
δεν είναι ρομαντική ανοησία.
Βασίζεται στο γεγονός ότι η ανθρώπινη ιστορία 
είναι μια ιστορία όχι μόνο της σκληρότητας, 
αλλά και συμπόνιας, θυσίας, θάρρους, καλοσύνης.
Τι επιλέγουμε να τονίσουμε 
σε αυτή την πολύπλοκη ιστορία 
θα καθορίσει τη ζωή μας.
Αν βλέπουμε μόνο το χειρότερο, 
καταστρέφει την ικανότητά μας να κάνουμε κάτι.

Αν θυμόμαστε εκείνους τους χρόνους και τόπους  -και υπάρχουν τόσοι πολλοί - όπου οι άνθρωποι συμπεριφέρθηκαν θαυμάσια, αυτό μας δίνει την ενέργεια για δράση και τουλάχιστον το ενδεχόμενο να στείλουμε τη σβούρα του κόσμου σε μια διαφορετική κατεύθυνση.
Και αν εμείς ενεργούμε, ωστόσο σε μικρό δρόμο, δεν θα πρέπει να περιμένουμε ένα μεγάλο ουτοπικό μέλλον.
  
Το μέλλον είναι μια άπειρη διαδοχή δώρων
και το να ζούμε τώρα όπως θεωρούμε ότι τα ανθρώπινα όντα πρέπει να ζουν
σε πείσμα όλων αυτών, που είναι άσχημα, γύρω μας
είναι από μόνο του μια θαυμάσια νίκη.

http://i2.wp.com/ordinarytraveler.com/images/1366.jpg?resize=450%2C675

Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2014

Ο ΠΡΙΓΚΗΠΑΣ ΜΕ ΤΑ ΚΡΙΝΑ


'O πρίγκηπας με τα κρίνα'
τοιχογραφία στο ανάκτορο της Κνωσού





Η ιδανική κατάσταση για να καταλάβουμε καλύτερα 
έναν άνθρωπο
να γνωρίσουμε βαθύτερα 
τη ψυχολογία του,
δεν είναι το πως αντιδρά σε ακραίες καταστάσεις έντασης και
άγχους που συντελούν 
στο 'να πέσουν οι μάσκες'

όσο το πως δέχεται το γεγονός ότι ο έρωτας τον καθιστά τρωτό

ALDO CAROTENUTO

Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2014

O ΘΟΛΟΣ ΤΗΣ ΠΕΝΤΕΛΗΣ






Στα βόρεια πάνω από τον θόλο βρίσκεται ο Πολικός Αστέρας

στα δεξιά του θόλου ο Γαλαξίας της Ανδρομέδας








Το Κέντρο Επισκεπτών φιλοξενείται στο εντυπωσιακό κτίριο του τηλεσκοπίου Newall, που κατασκευάστηκε το 1958 εξ ολοκλήρου από πεντελικό μάρμαρο. Ο θόλος έχει διάμετρο 14μ και βρίσκεται στο λόφο «Κουφός», σε υψόμετρο 508μ, 15 χλμ από το κέντρο της Αθήνας. Το Newall ήταν το μεγαλύτερο τηλεσκόπιο της Ελλάδας μέχρι το 1975 και το μεγαλύτερο τηλεσκόπιο του κόσμου από το 1869 (έτος κατασκευής του) μέχρι το 1873. Πρόκειται για ένα διαθλαστικό τηλεσκόπιο με φακό διαμέτρου 62.5 εκ., μήκους 9μ και συνολικού βάρους 16 τόνων. Πήρε το όνομα του από το Βρετανό εύπορο μηχανικό και ερασιτέχνη αστρονόμο, Robert Stirling Newall. Η κατασκευή του διήρκεσε 7 έτη πριν τοποθετηθεί σε θόλο στην πόλη Gateshead της Μεγάλης Βρετανίας. Από το 1890 μέχρι και το 1957 το τηλεσκόπιο φιλοξενήθηκε στο Πανεπιστήμιο του Cambridge όπου συνέβαλε σημαντικά σε πλήθος ανακαλύψεων. Δωρήθηκε στο ΕΑΑ το 1957 και τοποθετήθηκε στον θόλο της Πεντέλης το 1959. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1980 χρησιμοποιήθηκε για καθαρά επιστημονικούς σκοπούς. Έκτοτε έχει ρόλο αμιγώς εκλαϊκευτικό. Δίπλα στον μεγάλο θόλο του Newall λειτουργεί από το 2005 ένα σύγχρονο κατοπτρικό τηλεσκόπιο διαμέτρου 35 εκ. για τις ανάγκες των νυχτερινών παρατηρήσεων.



Το Κέντρο Επισκεπτών Πεντέλης λειτουργεί από το 1995 στις εγκαταστάσεις του ΕΑΑ στην Πεντέλη. Το βασικό μέλημα του Κέντρου είναι η διάχυση αστρονομικών γνώσεων προς το ευρύ κοινό και ειδικά στους νέους, και η πληροφόρηση του κοινού για τα νέα επιτεύγματα και ανακαλύψεις στην Αστρονομία και Διαστημική Φυσική. Αυτό επιτυγχάνεται με την οργάνωση σεμιναρίων, διαλέξεων και με νυχτερινές παρατηρήσεις με το διοπτρικό τηλεσκόπιο 62.5 εκ. Newall. Επιπλέον, το Κέντρο παράγει ταινίες με αστρονομικό περιεχόμενο, οι οποίες και παρουσιάζονται στους επισκέπτες κατά τη διάρκεια των ξεναγήσεων.








Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2014

Δικαιοσύνη, Michael J. Sandel

Σύμφωνα με την Ηθική, ηθικός είναι ο άνθρωπος που υιοθετεί ένα σύστημα αξιών, κανόνων
βάσει του οποίου κρίνει ένα οποιοδήποτε γεγονός.
Οι προϋποθέσεις για ηθική στάση και συνέπεια είναι η αποστασιοποίηση, η απαλλαγή από φανατισμό, πεποιθήσεις, εθνικιστικές ιδέες, εμπάθειες, συμπάθειες.

BANKSY

Οι άνθρωποι αρχικά ενθουσιάζονται, και όσο βιαστικά φτιάχνουν ήρωες, υποστηρίζουν μια πράξη, τόσο πρόθυμα βιάζονται να αποκαθηλώσουν, να αναθεωρήσουν, όταν τα αποτελέσματα αποβούν επιζήμια στα (τωρινά) συμφέροντά τους. Πάντα, μα πάντα φταίνε οι Άλλοι, οι προηγούμενοι, οι διπλανοί και «τα ’λεγα εγώ αλλά ποιος με άκουγε;».

 
Δύο από τα κυρίαρχα αλλά και αντίπαλα ρεύματα της Φιλοσοφίας είναι ο Ωφελιμισμός (συνέπειες) και η Δεοντοκρατία (κίνητρα).

Ο Jeremy Bentham (1748-1832) θεμελίωσε τη θεωρία του Ωφελιμισμού. Η κύρια ιδέα της διατυπώνεται απλά και είναι διαισθητικά ελκυστική: ύψιστη αρχή της ηθικής είναι το να μεγιστοποιεί κανείς την ευτυχία, τη γενική στάθμη της ευτυχίας σε σχέση με την οδύνη. […] Η πιο κραυγαλέα αδυναμία του ωφελιμισμού, όπως υποστηρίζουν πολλοί, είναι ότι δεν σέβεται τα ατομικά δικαιώματα. Καθώς νοιάζεται μόνο για το συνολικό άθροισμα της ικανοποίησης, μπορεί να καταπιέσει επιμέρους άτομα. Για τον ωφελιμιστή, τα άτομα είναι σημαντικά, αλλά μόνο με την έννοια ότι οι προτιμήσεις κάθε προσώπου πρέπει να συνυπολογίζονται μαζί με τις προτιμήσεις όλων των άλλων.
Στην αρχαία Ρώμη, έριχναν Χριστιανούς στα λιοντάρι στο Κολοσσαίο, για την τέρψη του πλήθους.
Φανταστείτε τι θα υποστήριζε ο ωφελιμιστικός υπολογισμός: ναι, ο Χριστιανός υποφέρει έναν βασανιστικό πόνο όταν το λιοντάρι τον χτυπά και τον καταβροχθίζει. Αλλά σκεφτείτε τη συλλογική έκσταση των θεατών που κατακλύζουν το Κολοσσαίο και ζητωκραυγάζουν. Αν αρκετοί Ρωμαίοι αντλούν μεγάλη ηδονή από το βίαιο θέαμα, ποιους λόγους έχει για να το καταδικάσει ένας ωφελιμιστής; Michael J. Sandel, Δικαιοσύνη. Τι είναι σωστό;

Σύμφωνα με τη Δεοντοκρατία, μια πράξη αξιολογείται από τα κίνητρα/προθέσεις και εμπεριέχει την ελεύθερη βούληση (με την έννοια του αυτοπεριορισμού και όχι της ανεξέλεγκτης δράσης).