Δευτέρα 6 Απριλίου 2020

Άλυτα φιλοσοφικά ερωτήματα και...

κορoναϊός στο κεφάλι μας






·     Μεγαλύτερη αξία έχει το καλό του συνόλου/ομάδας/έθνους/κόσμου ή η ζωή ενός ανθρώπου; Ο Ωφελιμισμός, να θυσιαστούν κάποιοι για τη σωτηρία των πολλών, βρίσκει εφαρμογή στη στρατηγική (ανοσία της αγέλης) για τη μη εξάπλωση της επιδημίας της Αγγλίας και των ΗΠΑ και προκαλεί αντιδράσεις σε μεγάλο τμήμα της παγκόσμιας κοινότητας. Σε περίπτωση πολέμου ο Ωφελιμισμός είναι αποδεκτός –να θυσιασθούν οι στρατιώτες που ανάγονται σε ήρωες για την πατρίδα, για τον λαό– για την υπεράσπιση της ιδέας-ελευθερίας.
 ·     Μεγαλύτερη ισχύ έχει η φύση του ανθρώπου ή ο νόμος των ανθρώπων; Στην ανθρώπινη φύση είναι η κίνηση, η κοινωνικοποίηση που συμβάλλουν στην ψυχική υγεία, γι αυτό άλλωστε οι γιατροί συμβουλεύουν τους ανθρώπους να περπατάνε, να συμμετέχουν σε δραστηριότητες, να διατηρούν επαφή με άλλα μέλη είτε εκ του σύνεγγυς είτε δια ζώσης φωνής. Στην παρούσα περίοδο, ο εγκλεισμός είναι απόφαση της Πολιτείας, αφού «έχουμε πόλεμο» –μάλλον άστοχη έκφραση, αφού υπάρχει διαφορά ανάμεσα στην προετοιμασία για πόλεμο και στην προφύλαξη για τη μη μετάδοση ενός μικροβίου. Ο νόμος λοιπόν των ανθρώπων, δυνάστης κατά τον αρχαίο σοφιστή Ιππία, ενισχύεται με την επιβολή χρηματικού προστίμου για να συμμορφωθούν οι συμπεριφερόμενοι σύμφωνα με τη φύση τους. Ο περιορισμός για το καλό του συνόλου φαίνεται να δημιουργεί νέο είδος ηρώων, τους έγκλειστους, αυτοί που επαναστατούν στον κρατικό μηχανισμό.

·     Μπορεί να υπάρξει μια καθολική θεωρία, αλήθεια;    Όχι. Όπως αποδεικνύεται για άλλη μία φορά. Η αντίδραση του κάθε μέλους στην οποιαδήποτε διαταραχή της κανονικότητας είναι απρόβλεπτη· από τη βοήθεια, την αλληλεγγύη, την έξοδο και έκθεση σε κίνδυνο χωρίς προφυλάξεις μέχρι την εκμετάλλευση της ανθρώπινης δυστυχίας με την αναπαραγωγή φωτογραφιών, κειμένων στα διαδικτυακά μέσα προκειμένου με την αύξηση των likes να τροφοδοτηθεί το αρρωστημένο Εγώ.  Αν οι άνθρωποι είμαστε ίδιοι, αξιολογώντας την κατάσταση θα λειτουργούσαμε όλοι λογικά. Συνειδητή επιλογή η παραμονή στο σπίτι (ενάντια στη φύση μας) και υπακοή στη λήψη προληπτικών μέτρων (νόμος που εκ των πραγμάτων ακυρώνει, προσωρινά έστω, προγενέστερους νόμους περί ελευθερίας και αυτοδιάθεσης) προκειμένου να μη βλάψουμε το ανθρώπινο είδος.
·     Υπάρχει ελεύθερη βούληση;
Στο θύραθεν πεδίο

Με άλλα φιλοσοφικά λόγια:  με ελεύθερη βούληση βάλε τα όριά  σου για να μην στα βάλουν οι άλλοι.
Στο μεταφυσικό πεδίο
Σύμφωνα με τα θρησκευτικά δόγματα όλα είναι θέλημα ενός θεού και ο άνθρωπος μετά τον θάνατό του θα βρεθεί κοντά στον θεό που πιστεύει/λατρεύει. Σύμφωνα με τους new age στοχαστές ο άνθρωπος πριν ακόμη γεννηθεί προαποφασίζει ποιες εμπειρίες θα βιώσει, ποια άτομα θα γνωρίσει για να καταφέρει να υλοποιήσει στόχους και πότε η ψυχή θα ελευθερωθεί μέσω του θανάτου εγκαταλείποντας το σώμα-φυλακή.
Επομένως; Η παγκόσμια προσευχή ή ένας παγκόσμιος διαλογισμός (που προτείνονται διαδικτυακώς) για τη σωτηρία των ανθρώπων δεν είναι αντίθετη στο θέλημα του θεού αλλά και στη βούληση της ψυχής αντίστοιχα; Αν η βούληση κάποιων είναι να ελευθερώσουν την ψυχή τους τη χρονική στιγμή που θέλουν και έτσι να μετουσιωθούν σε κάποιον άγνωστο υπερ-φυσικό χώρο είναι δίκαιο κάποιοι αξιοποιώντας τη δύναμη του μυαλού τους (κβαντική φυσική) αυθαίρετα να εγκλωβίζουν ανθρώπους στον υλικό κόσμο; Ίσως η κατάλληλη προσευχή θα ήταν «ο κάθε άνθρωπος να εκπληρώσει το αριστοτελικό τέλος του όπως το επιθυμεί». Οι προαποφασισμένες πράξεις πρέπει να γίνονται σεβαστές. Αυτός που αισθάνεται βαθιά τη θέληση να ζήσει, να βιώσει συγκεκριμένες εμπειρίες θα βρει τον κατάλληλο άνθρωπο, θα ζητήσει χέρι βοήθειας παραμερίζοντας την οποιαδήποτε φοβία ή την κακώς εννοούμενη περηφάνια. 

 👀

Η –μαθημένη να ξεγυμνώνει το σώμα της, να φλυαρεί, να δίνει δύναμη σε καρικατούρες, να καλλωπίζεται, να φοράει μάσκες– κοινωνία της Δύσης φοβάται και τρέμει μια επιδημία, αγγίζοντας τη χυδαιότητα όταν αδιαφορεί για τον καθημερινό θάνατο ανθρώπων σε σύγχρονες πολεμικές επιχειρήσεις αλλά και για τον υποσιτισμό παιδιών  στην Αφρική.
 
Με Υ(ύδωρ)Γ(γαία)Ι(ιδέα)ΕΙ(ειλή)Α(αήρ)!!!




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου