Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2014

Renoir Pierre-Auguste

Πενήντα χρόνια στη Γαία






Μουσείο Φυσικής Ιστορίας - Γουλανδρή
Δημιουργήθηκε στην Ελλάδα το 1964.
Ήταν το πρώτο μουσείο Φυσικής Ιστορίας  και το πρώτο που έθεσε τα θεμέλια της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.









Το Κέντρο Γαία παρουσιάζει στον επισκέπτη πώς  λειτουργεί ο πλανήτης Γη εδώ και εκατομμύρια χρόνια και τη σημερινή κατάσταση, με τις παρεμβάσεις του σύγχρονου ανθρώπου. Στην είσοδο, αλλά και σ’ όλη την πορεία της έκθεσης είναι παρούσα η μορφή της αρχαίας θεάς Γαίας με το χέρι της προσφοράς της προς τους ανθρώπους. Η «Γεώσφαιρα», μοναδική στον κόσμο, ένας ημισφαιρικός θόλος- οθόνη με διάμετρο 5μ. και εμβαδόν 40 περίπου τ.μ., προβάλλει τον

Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2014

αυτοκριτική ΚΚΕ



2014
Με διάθεση
αυτοκριτικής το ΚΚΕ του 2014, στο σύγγραμμά του, 70 χρόνια από τον ηρωικό Δεκέμβρη    -σύγχρονα διδάγματα, επανεξετάζει τη στάση του κόμματος στα γεγονότα του Δεκέμβρη του 1946, επειδή, καθώς εκτιμά, έχασε την ευκαιρία να αναλάβει την εξουσία:



Έπρεπε να προετοιμαστεί το κόμμα και ισχυρές λαϊκές δυνάμεις για την εφαρμογή σχεδίου κατάληψης της Αθήνας, μετά την αποχώρηση των Γερμανών. Αυτό με αντίστοιχη δράση και συγκέντρωση δυνάμεων για την κατάληψη και άλλων βασικών κέντρων της χώρας, ιδιαίτερα στη Θεσσαλονίκη.
  Το κόμμα ήταν ανέτοιμο για δράση και υιοθέτησε τη γραμμή του τότε γραμματέα της ΚΕ, Γιώργη Σιάντου:
Είμαστε υποστηρικτές της ομαλής δημοκρατικής εξέλιξης της πολιτικής ζωής του τόπου, αγωνιζόμαστε για την άμεση προετοιμασία των εκλογών Συντακτικής Εθνοσυνέλευσης, γιατί μόνο έτσι μπαίνουμε πραγματικά στον ομαλό πολιτικό βίο και την πραγματική ανοικοδόμηση της χώρας. 
Δεδομένο: στον διαμοιρασμό του κόσμου το 1944, στη Βρετανία πήρε υπό την εποπτεία της την Ελλάδα.

1950
«Ανακαλύφθηκε στην Αθήνα κατασκοπευτικό δίκτυο του παράνομου μηχανισμού του ΚΚΕ. Πομπός ασυρμάτου στη βίλα ‘Αύρα’ της Γλυφάδας και δεύτερος πομπός στην Καλλιθέα». Με αυτά τα στοιχεία, στήθηκε το κατηγορητήριο των «29 Κομμουνιστών».  
Ο Νίκος Μπελογιάννης υποστήριζε: είμαστε ένα πολιτικό κόμμα σαν όλα τα άλλα κόμματα της χώρας, με τα οποία και συνεργαζόμαστε. Θα μπορούσα ν’ αναφέρω αρκετές τέτοιες περιπτώσεις που αποδείχνουν πως όλα αυτά τα κόμματα κάθε άλλο παρά κατάσκοπους και προδότες μας θεωρούν.

1968
Η Οριάνα Φαλάτσι στο βιβλίο της Ένας άντρας, γράφει ότι ο Αλέξανδρος Παναγούλης δεν ανήκε σε κάποια ομάδα· δρούσε αυτόνομα και η εμμονή του ήταν να σκοτώσει τον δικτάτορα Γεώργιο Παπαδόπουλο, (πρώτη απόπειρα 1968)

1974
Ο Ραφαηλίδης Βασίλης, σχετικά με τη χούντα [1967-1974]:
...Είχα μπει στο αγώνα κατά της χούντας από την πρώτη κιόλας μέρα της δικτατορίας Από αξιοπρέπεια μάλλον παρά για λόγους ιδεολογικούς στρατεύτηκα στον αγώνα κατά της χούντας.
...Στρατεύτηκα με το κομμουνιστικό ΠΑΜ όχι γιατί με επιστράτευσε το κόμμα, αλλά γιατί έτσι έκρινα σκόπιμο.
...Στην πραγματικότητα δεν υπήρξε σοβαρή αντίσταση κατά της χούντας. Η αντίσταση ήταν λίγο ως πολύ πλατωνική, εκτός απ’ την ηρωική μεν αλλά δυστυχώς αποτυχημένη απόπειρα του Αλέξανδρου Παναγούλη να σκοτώσει το δικτάτορα. Όλες οι προσπάθειες για οργάνωση ένοπλης αντίστασης έμειναν σχέδια, ενώ οι βομβιστικές ενέργειες κάποιων ζωηρών και ριψοκίνδυνων γίνονταν ερήμην των μεγαλυτέρων σε αριθμό αντιστασιακών οργανώσεων,του ΠΑΜ και του ΠΑΚ. Ούτε το πεπειραμένο ΚΚΕ ενέκρινε την βίαιη εξέγερση, τώρα που και τα αστικά κόμματα θα την επιθυμούσαν πολύ. Τελικά το πράγμα περιορίστηκε σε μία τουριστικού τύπου αντίσταση απ’ το εξωτερικό, όπου πρωταγωνιστούσε, όπως και στο κυρίως ειπείν θέατρο, η πληθωρική Μελίνα Μερκούρη, που το έπαιζε Πασιονάρια.


Μήπως επιβεβαιώνεται η άποψη ότι «κομμουνιστική απειλή» (δηλαδή, σοβαρός σχεδιασμός για ανατροπή με ένοπλο αγώνα του ισχύοντος καθεστώτος)  δεν υπήρξε ποτέ στην Ελλάδα;
Αν είναι έτσι, τραγικές οι αρχηγεσίες των (δεξιών και αριστερών) πολιτικών κομμάτων, που τελούσαν και… εκτελούσαν εν γνώσει.
Η Δεξιά χρησιμοποιώντας την "απειλή" βάπτιζε οποιαδήποτε πρωτοπόρα ή καινοτόμα άποψη/ιδέα ως κομμουνιστική και κατέστρεφε ζωές,
τις οποίες, με τόση "σοβαρότητα" η Αριστερά, θυσίαζε!!!

Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2014

ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΟΥΜΕ;


ΣΤΕΛΙΟΣ ΡΑΜΦΟΣ (στοχαστής)






Ζητούμε από τους πολιτικούς να μας λένε ψέματα 
κι εκείνοι προσαρμόζονται.

Ταυτότητα στον Νεοέλληνα δίνουν πολλές φορές οι ευσεβείς του πόθοι και όχι οι πράξεις του. 
Οι ψευδαισθήσεις βρίσκουν έδαφος στο μεγαλείο της ταυτότητος. 
Όταν ακριβώς είσαι πολύ σπουδαίος τότε αποκλείεις την πολύτιμη προοπτική να διορθώσεις κάτι επάνω σου. 

Οι αξίες αφορούν το νόημα των πραγμάτων. Η αξία δεν είναι πρότυπο τελειότητος, όπως η αρετή, το αγαθό. Αλλά ένας πνευματικός συντελεστής που μπορεί να ενεργοποιήσει εξυψωτικά το άτομο και το σύνολο.
Δεν ενώνει μια κοινωνία η ιδέα της ενότητας. την ενώνει η πρακτική της δικαιοσύνης και της ελευθερίας.



Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2014

O Ήλιος είναι πράσινος!

Οι ακτίνες του Ήλιου που φωτίζουν και θερμαίνουν τον πλανήτη Γη φαίνονται χρυσοκίτρινες.  Μήπως όμως είναι πράσινες;



Think about the color of the sun. You thought "yellow" right? Well the physics of light is playing a little trick on you. It all depends on where you are. INSIDER

HOWARD ZINN (1922-2010) american historian, social activist

               San Diego in Sourthern California                            

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Το να είσαι αισιόδοξος σε κακές στιγμές 
δεν είναι ρομαντική ανοησία.
Βασίζεται στο γεγονός ότι η ανθρώπινη ιστορία 
είναι μια ιστορία όχι μόνο της σκληρότητας, 
αλλά και συμπόνιας, θυσίας, θάρρους, καλοσύνης.
Τι επιλέγουμε να τονίσουμε 
σε αυτή την πολύπλοκη ιστορία 
θα καθορίσει τη ζωή μας.
Αν βλέπουμε μόνο το χειρότερο, 
καταστρέφει την ικανότητά μας να κάνουμε κάτι.

Αν θυμόμαστε εκείνους τους χρόνους και τόπους  -και υπάρχουν τόσοι πολλοί - όπου οι άνθρωποι συμπεριφέρθηκαν θαυμάσια, αυτό μας δίνει την ενέργεια για δράση και τουλάχιστον το ενδεχόμενο να στείλουμε τη σβούρα του κόσμου σε μια διαφορετική κατεύθυνση.
Και αν εμείς ενεργούμε, ωστόσο σε μικρό δρόμο, δεν θα πρέπει να περιμένουμε ένα μεγάλο ουτοπικό μέλλον.
  
Το μέλλον είναι μια άπειρη διαδοχή δώρων
και το να ζούμε τώρα όπως θεωρούμε ότι τα ανθρώπινα όντα πρέπει να ζουν
σε πείσμα όλων αυτών, που είναι άσχημα, γύρω μας
είναι από μόνο του μια θαυμάσια νίκη.

http://i2.wp.com/ordinarytraveler.com/images/1366.jpg?resize=450%2C675

Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2014

Ο ΠΡΙΓΚΗΠΑΣ ΜΕ ΤΑ ΚΡΙΝΑ


'O πρίγκηπας με τα κρίνα'
τοιχογραφία στο ανάκτορο της Κνωσού





Η ιδανική κατάσταση για να καταλάβουμε καλύτερα 
έναν άνθρωπο
να γνωρίσουμε βαθύτερα 
τη ψυχολογία του,
δεν είναι το πως αντιδρά σε ακραίες καταστάσεις έντασης και
άγχους που συντελούν 
στο 'να πέσουν οι μάσκες'

όσο το πως δέχεται το γεγονός ότι ο έρωτας τον καθιστά τρωτό

ALDO CAROTENUTO

Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2014

O ΘΟΛΟΣ ΤΗΣ ΠΕΝΤΕΛΗΣ






Στα βόρεια πάνω από τον θόλο βρίσκεται ο Πολικός Αστέρας

στα δεξιά του θόλου ο Γαλαξίας της Ανδρομέδας








Το Κέντρο Επισκεπτών φιλοξενείται στο εντυπωσιακό κτίριο του τηλεσκοπίου Newall, που κατασκευάστηκε το 1958 εξ ολοκλήρου από πεντελικό μάρμαρο. Ο θόλος έχει διάμετρο 14μ και βρίσκεται στο λόφο «Κουφός», σε υψόμετρο 508μ, 15 χλμ από το κέντρο της Αθήνας. Το Newall ήταν το μεγαλύτερο τηλεσκόπιο της Ελλάδας μέχρι το 1975 και το μεγαλύτερο τηλεσκόπιο του κόσμου από το 1869 (έτος κατασκευής του) μέχρι το 1873. Πρόκειται για ένα διαθλαστικό τηλεσκόπιο με φακό διαμέτρου 62.5 εκ., μήκους 9μ και συνολικού βάρους 16 τόνων. Πήρε το όνομα του από το Βρετανό εύπορο μηχανικό και ερασιτέχνη αστρονόμο, Robert Stirling Newall. Η κατασκευή του διήρκεσε 7 έτη πριν τοποθετηθεί σε θόλο στην πόλη Gateshead της Μεγάλης Βρετανίας. Από το 1890 μέχρι και το 1957 το τηλεσκόπιο φιλοξενήθηκε στο Πανεπιστήμιο του Cambridge όπου συνέβαλε σημαντικά σε πλήθος ανακαλύψεων. Δωρήθηκε στο ΕΑΑ το 1957 και τοποθετήθηκε στον θόλο της Πεντέλης το 1959. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1980 χρησιμοποιήθηκε για καθαρά επιστημονικούς σκοπούς. Έκτοτε έχει ρόλο αμιγώς εκλαϊκευτικό. Δίπλα στον μεγάλο θόλο του Newall λειτουργεί από το 2005 ένα σύγχρονο κατοπτρικό τηλεσκόπιο διαμέτρου 35 εκ. για τις ανάγκες των νυχτερινών παρατηρήσεων.



Το Κέντρο Επισκεπτών Πεντέλης λειτουργεί από το 1995 στις εγκαταστάσεις του ΕΑΑ στην Πεντέλη. Το βασικό μέλημα του Κέντρου είναι η διάχυση αστρονομικών γνώσεων προς το ευρύ κοινό και ειδικά στους νέους, και η πληροφόρηση του κοινού για τα νέα επιτεύγματα και ανακαλύψεις στην Αστρονομία και Διαστημική Φυσική. Αυτό επιτυγχάνεται με την οργάνωση σεμιναρίων, διαλέξεων και με νυχτερινές παρατηρήσεις με το διοπτρικό τηλεσκόπιο 62.5 εκ. Newall. Επιπλέον, το Κέντρο παράγει ταινίες με αστρονομικό περιεχόμενο, οι οποίες και παρουσιάζονται στους επισκέπτες κατά τη διάρκεια των ξεναγήσεων.








Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2014

Δικαιοσύνη, Michael J. Sandel

Σύμφωνα με την Ηθική, ηθικός είναι ο άνθρωπος που υιοθετεί ένα σύστημα αξιών, κανόνων
βάσει του οποίου κρίνει ένα οποιοδήποτε γεγονός.
Οι προϋποθέσεις για ηθική στάση και συνέπεια είναι η αποστασιοποίηση, η απαλλαγή από φανατισμό, πεποιθήσεις, εθνικιστικές ιδέες, εμπάθειες, συμπάθειες.

BANKSY

Οι άνθρωποι αρχικά ενθουσιάζονται, και όσο βιαστικά φτιάχνουν ήρωες, υποστηρίζουν μια πράξη, τόσο πρόθυμα βιάζονται να αποκαθηλώσουν, να αναθεωρήσουν, όταν τα αποτελέσματα αποβούν επιζήμια στα (τωρινά) συμφέροντά τους. Πάντα, μα πάντα φταίνε οι Άλλοι, οι προηγούμενοι, οι διπλανοί και «τα ’λεγα εγώ αλλά ποιος με άκουγε;».

 
Δύο από τα κυρίαρχα αλλά και αντίπαλα ρεύματα της Φιλοσοφίας είναι ο Ωφελιμισμός (συνέπειες) και η Δεοντοκρατία (κίνητρα).

Ο Jeremy Bentham (1748-1832) θεμελίωσε τη θεωρία του Ωφελιμισμού. Η κύρια ιδέα της διατυπώνεται απλά και είναι διαισθητικά ελκυστική: ύψιστη αρχή της ηθικής είναι το να μεγιστοποιεί κανείς την ευτυχία, τη γενική στάθμη της ευτυχίας σε σχέση με την οδύνη. […] Η πιο κραυγαλέα αδυναμία του ωφελιμισμού, όπως υποστηρίζουν πολλοί, είναι ότι δεν σέβεται τα ατομικά δικαιώματα. Καθώς νοιάζεται μόνο για το συνολικό άθροισμα της ικανοποίησης, μπορεί να καταπιέσει επιμέρους άτομα. Για τον ωφελιμιστή, τα άτομα είναι σημαντικά, αλλά μόνο με την έννοια ότι οι προτιμήσεις κάθε προσώπου πρέπει να συνυπολογίζονται μαζί με τις προτιμήσεις όλων των άλλων.
Στην αρχαία Ρώμη, έριχναν Χριστιανούς στα λιοντάρι στο Κολοσσαίο, για την τέρψη του πλήθους.
Φανταστείτε τι θα υποστήριζε ο ωφελιμιστικός υπολογισμός: ναι, ο Χριστιανός υποφέρει έναν βασανιστικό πόνο όταν το λιοντάρι τον χτυπά και τον καταβροχθίζει. Αλλά σκεφτείτε τη συλλογική έκσταση των θεατών που κατακλύζουν το Κολοσσαίο και ζητωκραυγάζουν. Αν αρκετοί Ρωμαίοι αντλούν μεγάλη ηδονή από το βίαιο θέαμα, ποιους λόγους έχει για να το καταδικάσει ένας ωφελιμιστής; Michael J. Sandel, Δικαιοσύνη. Τι είναι σωστό;

Σύμφωνα με τη Δεοντοκρατία, μια πράξη αξιολογείται από τα κίνητρα/προθέσεις και εμπεριέχει την ελεύθερη βούληση (με την έννοια του αυτοπεριορισμού και όχι της ανεξέλεγκτης δράσης).
 
 

Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014

Χαρισματικά άτομα



Πολλές φορές στην επαγγελματική μου απασχόληση έχω συναντήσει άτομα τα οποία ανακάλυψαν σε μεγάλη ηλικία μια διαφορετικότητα που είχαν σε όλη τους τη ζωή, χωρίς όμως να τη γνωρίζουν: ότι είναι χαρισματικοί.
Η αφορμή δίνεται συνήθως από ένα ανάγνωσμα, ένα βιβλίο, ένα άρθρο, και για πολλούς ξεκινάει ένα νέο ταξίδι αυτογνωσίας, επίγνωσης, αποκάλυψης, το οποίο έχει ως κύρια χαρακτηριστικά την έκπληξη (“τι είναι πάλι αυτό!”), την ανακούφιση (“ώστε αυτό είχα τελικά!”) αλλά και την ντροπή (“θα με θεωρήσουν ψώνιο”) και τη μοναξιά (“δεν έχω με ποιον να το μοιραστώ”).

Σε ένα άρθρο η Lisa Erickson παρομοιάζει την αποκάλυψη της χαρισματικότητας με την αποκάλυψη της ομοφυλοφιλίας. Παραδέχεται βέβαια ότι η παρομοίωση δεν είναι τέλεια, καθώς η χαρισματικότητα δεν μπορεί να συγκριθεί σε ό,τι αφορά τον κοινωνικό αποκλεισμό που η ομοφυλοφιλία συνεπάγεται. Ωστόσο, αναγνωρίζει πολλά κοινά, όπως ότι είναι εγγενή χαρακτηριστικά που κάποιος μπορεί να τα ανακαλύψει σε διάφορα χρονικά σημεία στη ζωή του, αφορούν το να ανήκεις σε μια αόρατη μειονότητα, συνεισφέρουν στην ολοκλήρωση της ταυτότητας.

Στην αυτο-αποκάλυψη της χαρισματικότητας η συγγραφέας προσδιορίζει κάποια στάδια τα οποία διέρχεται το χαρισματικό άτομο που ανακαλύπτει ότι είναι χαρισματικό:
1. πριν την ανακάλυψη: αίσθηση απομόνωσης και μοναξιάς, αίσθηση διαφορετικότητας και μη

Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2014

Λιλή Ζωγράφου

... και το χρυσάφι των κορμιών τους
 
 
17/6/22-4/10/1998, Λιλή Ζωγράφου
  

Εγώ δεν αισθάνθηκα ποτέ μακριά από τους άντρες, 
δεν αισθάνθηκα να διεκδικώ κάτι από τους άντρες 
και να μην το πήρα.

Είμαι παθιασμένη αντιφεμινίστρια για τον απλό λόγο 
ότι είμαι ευτυχής που γεννήθηκα γυναίκα. 
Και τι θα γινόμουν, πως θα ’παιρνα 
τόσες και τέτοιες ηδονές αν δεν υπήρχαν οι άντρες.







             

 ............................................................................................................

… Το μεγάλο μάτι του φεγγαριού που ’χε κρεμαστεί σ’ ένα κλαδί, χαμήλωσε κι άλλο και ψαχούλεψε ανήσυχο τα γυμνά τεντωμένα κορμιά τους, σφιχτά κολλημένα το ’να δίπλα στ’ άλλο. Νιογέννητοι ή νεκροί;
Τούτη η ώρα δεν θα πέθαινε ποτέ στη μνήμη της γης.
-Μ’ ακούς; ρώτησε κι η φωνή της κρεμάστηκε ασημοκλωστή στις πευκοβελόνες.
-Ναι, αγάπη μου.
-Απόψε, όσοι κοιμούνται θα νειρευτούν την τέλεια ευτυχία. Οι χωρισμένοι θα συμφιλιωθούν και οι ερωτευμένοι θα πιάσουνε όμορφα σαν ήλιους παιδιά, γιατί πλαγιάσανε όλοι τους πάνω στην αγάπη

Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2014

ΦΟΒΙΕΣ



















Ο Ουρανός είναι ο έβδομος σε απόσταση από τον Ήλιο, ο τρίτος μεγαλύτερος 
και ο τέταρτος σε μάζα πλανήτης του Ηλιακού Συστήματος. 
Ο Ουρανός είναι ένας μεγάλος πλανήτης, ένας από τους τέσσερις γίγαντες αερίων του ηλιακού μας συστήματος. 
Λόγω της μεγάλης απόστασής του από τη Γη, είναι μόλις ορατός με γυμνό μάτι.  
Ο Ουίλιαμ Χέρσελ ανακοίνωσε την ανακάλυψή του τις 13 Μαρτίου 1781, 
επεκτείνοντας για πρώτη φορά στην ιστορία τα όρια του ηλιακού συστήματος. 
Ο Ουρανός ήταν ο πρώτος πλανήτης που ανακαλύφθηκε με τηλεσκόπιο

.......................................................................
O Κρόνος είναι ένας πλανήτης με όμορφα χρώματα και διαθέτει εννέα δακτυλίους, οι οποίοι αποτελούνται από σωματίδια σκόνης και πάγου. 
Δεν είναι ούτε δάσκαλος ούτε τιμωρός, όπως τον παρουσιάζει η αστρολογία.


Ο Κρόνος είναι ο έκτος πλανήτης σε σχέση με την απόστασή του από τον Ήλιο και ο δεύτερος μεγαλύτερος του Ηλιακού Συστήματος μετά τον Δία, με διάμετρο στον ισημερινό του 120.660 χιλιόμετρα και ανήκει στους λεγόμενους γίγαντες αερίων. http://el.wikipedia.org/



ΔΙΑΣ
ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ





Αφροδισιακά της φύσης


Πολλές χιλιάδες χρόνια πριν κυκλοφορήσει στα φαρμακεία το γνωστό μπλε χαπάκι κατά της στυτικής δυσλειτουργίας -μία ακόμη απόδειξη της πανάρχαιας προσπάθειας του ανθρώπου να διατηρήσει την ερωτική του απόδοση- οι άνθρωποι ήταν πρόθυμοι να δοκιμάσουν βότανα, τροφές και ρίζες που υπόσχονταν ότι τονώνουν τη λίμπιντο ή βελτιώνουν την ερωτική απόδοση. Σε όλους τους αρχαίους πολιτισμούς, από την αρχαία Ελλάδα και τη Ρώμη έως την Αίγυπτο και την Κίνα, τα αφροδισιακά έχαιραν ιδιαίτερης εκτίμησης, μια και υπόσχονταν τη μεγιστοποίηση της απόλαυσης και πρωτίστως την εξασφάλισή της. Τι ισχύει, όμως, σήμερα όσον αφορά τα αφροδισιακά από τη φύση; Έχουν όντως τη δράση που υπόσχονται ή μήπως η επίδρασή τους είναι εικονική και οφείλεται στη φήμη που τα συνοδεύει; Η απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα μπορεί να μην είναι εύκολο να δοθεί -ακόμη και από τους ειδικούς-, αλλά το βέβαιο είναι ότι ακόμη και σήμερα τα αφροδισιακά της φύσης δύσκολα θα χάσουν την αίγλη τους. 

TA ΒΟΤΑΝΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ
PANAX GINSENG Χρησιμοποιείται για περισσότερο από 2.000 χρόνια στην παραδοσιακή κινεζική ιατρική ως τονωτικό. Αρκετές έρευνες έχουν δείξει ότι ενισχύει την αντοχή και την ερωτική διάθεση. Μάλιστα, ορισμένες έρευνες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι το Panax ginseng συμβάλλει και στην καταπολέμηση της στυτικής δυσλειτουργίας. Θεωρείται ασφαλές εφόσον λαμβάνεται για 1-2 μήνες (π.χ. σε κάψουλες, αμπούλες ή σε τσάι). Ωστόσο, όσοι έχουν υπέρταση ή σακχαρώδη διαβήτη, καθώς και οι γυναίκες με ορμονικά προβλήματα (π.χ. κύστεις στο στήθος), καλό είναι να μην το χρησιμοποιούν περισσότερο από 15 συνεχόμενες ημέρες.
ΣΑΦΡΑΝ Το σαφράν (κρόκος) τονώνει και ενισχύει τον οργανισμό. Οι αφροδισιακές του ιδιότητες

Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου 2014

ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ του Βίκτορ Ε. Φρανκλ

Ο Βίκτορ Ε. Φρανκλ (1905-1997), ένας από τους
σημαντικότερους διανοητές του 20ού αιώνα, ήταν
καθηγητής Νευρολογίας και Ψυχιατρικής στο
Πανεπιστήμιο της Βιέννης και ιδρυτής της
λεγόμενης «Τρίτης Σχολής Ψυχοθεραπείας της Βιέννης»

 
 
 
Τον Σεπτέμβριο του 1942, ο Βίκτορ Ε. Φρανκλ και η οικογένειά του συνελήφθησαν και εκτοπίστηκαν. Ο Φρανκλ πέρασε τα επόμενα τρία χρόνια σε τέσσερα διαφορετικά στρατόπεδα συγκέντρωσης, απογυμνωμένος από καθετί που τον συνέδεε με τη ζωή, μέχρι την ημέρα της απελευθέρωσής του.
Ο Φρανκλ αντλούσε διαρκώς δυνάμεις από μοναδικά ανθρώπινες ικανότητες, όπως ο έμφυτος οπτιμισμός, το χιούμορ, η ψυχολογική αποστασιοποίηση, οι σύντομες στιγμές μοναξιάς, η μύχια ελευθερία, καθώς και μια ατσάλινη απόφαση να μην τα παρατήσει ή να μην αυτοκτονήσει.









….. Κρύβοντας το στόμα του πίσω από τον ανασηκωμένο του γιακά, ο άντρας που βάδιζε δίπλα μου ψιθύρισε άξαφνα: «Πού να μας έβλεπαν οι γυναίκες μας! Ελπίζω να είναι καλύτερα στα στρατόπεδα που τις έχουν και να μην ξέρουν τι συμβαίνει σ’ εμάς».
Αυτά τα λόγια μού έφεραν στο μυαλό σκέψεις για τη σύζυγό μου. Κι όπως συνεχίζαμε να πεζοπορούμε για χιλιόμετρα, γλιστρώντας στα παγωμένα σημεία, να στηρίζουμε ο ένας τον άλλο ξανά και ξανά, να σέρνουμε ο ένας τον άλλον προς τα πάνω και προς τα εμπρός, τίποτε άλλο δεν είπαμε, αλλά ξέραμε και οι δύο: ο καθένας μας σκεφτόταν τη γυναίκα του. Πού και πού κοιτούσα τον ουρανό, όπου τα αστέρια άρχισαν να σβήνουν και το ρόδινο φως του πρωινού πήρε ν’ απλώνεται πίσω από ένα πρανές όλο σύννεφα. Αλλά το μυαλό μου γαντζώθηκε στην εικόνα της γυναίκας μου, τη φανταζόταν με αλλόκοσμη οξύτητα. Την άκουσα να μου απαντάει, είδα το χαμόγελό της, την έντιμη και ενθαρρυντική ματιά της. Αληθινή ή όχι, η ματιά της ήταν τώρα πιο φωτερή από τον ήλιο που άρχιζε να ανατέλλει.
Μια σκέψη με καθήλωσε: για πρώτη φορά στη ζωή μου είδα την αλήθεια όπως την τραγουδούν τόσοι και τόσοι ποιητές, όπως τη διακηρύσσουν ως ύψιστη σοφία τόσοι και τόσοι στοχαστές. Την αλήθεια –ότι δηλαδή η αγάπη είναι ο υπέρτατος και υψηλότερος σκοπός στον οποίο μπορεί ο άνθρωπος να αποβλέπει. Τότε άδραξα το νόημα του μέγιστου μυστικού που έχουν να μεταδώσουν η ανθρώπινη ποίηση και η ανθρώπινη σκέψη και πίστη: Η σωτηρία του ανθρώπου είναι μέσα από την αγάπη και μέσα στην αγάπη. Κατάλαβα πώς ένας άνθρωπος, που τίποτα δεν του έχει απομείνει στον κόσμο,