Σάββατο 15 Ιουνίου 2019

Το «ζω θα γίνει «έζησα»

Σε έναν κόσμο παλλόμενο
δεν υπάρχουν λάθη
υπάρχουν δρόμοι που δεν
μας έβγαλαν στο όνειρο,
ποιος φταίει;
στη συνειδητή διαδρομή
ούτε το Eγώ ούτε οι Άλλοι.
 
Δίπλα μου σε θέλω, να μη
χρειάζομαι τις φωτογραφίες σου,
αν δεν είσαι,
μαράζι οι πόζες σου,
δεν τις χρειάζομαι.
Ντύσε τα λόγια μου με όποια
μουσική σού αρέσει
μόνο να είναι Ωδή στη χαρά,
αντί για φυσαρμόνικα,
πιάνο.
 
Πιάνω νέα διαδρομή
φωτεινή
παρέα με την ηθική μου, που
δεν μπορώ να την εξηγήσω, δεν
μπαίνει σε καλούπια,
με περιορίζει,
με πνίγει.
Συντροφιά πολλά χρόνια
μιλάει,
σήκω προχώρα,
όχι για να αλλάξεις τον κόσμο, αλλάζει
προς το καλύτερο; προς το
χειρότερο; ποιος κρίνει;
Προχώρα όχι για να φτιάξεις τον κόσμο,
δεν ξέρεις πώς, δεν έχεις το
πρότυπο το άριστο.
Πέτα βαρίδια,
θα έρθει η στιγμή,
το «ζω θα γίνει «έζησα»,
έζησα με τις ευθύνες μου.-





Κυριακή 24 Μαρτίου 2019

ΕΛΠ 22, Μικρόκοσμος και μεγάκοσμος κατά την Αρχαιότητα


Πώς αντιλαμβάνονταν τον κόσμο οι φιλόσοφοι ιατροί  της Αρχαιότητας
φοιτητική εργασία της Ναυσικάς Αλειφέρη
για τη Θεματική Ενότητα ΕΛΠ 22,
Ελληνική Φιλοσοφία και Επιστήμη: από την Αρχαιότητα 
έως τον 20ό αιώνα




Εισαγωγή
Μεταξύ των πολλών θεμάτων  που απασχόλησαν τους Έλληνες φιλόσοφους είναι η ιατρική –πεδίο που βασίζεται στη γνώση και στην εμπειρία οι οποίες εφαρμόζονται στους ασθενείς. Στην πρώιμη περίοδο της Αρχαιότητας με την ίαση της ασθένειας ασχολούνταν οι λαϊκοί θεραπευτές που βασίζονταν σε εμπειρικά δεδομένα και τα ιερά θεραπευτήρια (π.χ. Ασκληπιεία) στα οποία ο θεός έπαιζε καθοριστικό ρόλο στη θεραπευτική αγωγή και στην έκβαση της ασθένειας. Από τον 7ο αιώνα με την εμφάνιση της φιλοσοφίας μπορεί να γίνει λόγος για επιστημονική ιατρική. Η αντικατάσταση των μυθολογικών όρων της κοσμογονίας με φυσικούς όρους θεμελιωμένη με επιχειρήματα επέφερε αμφισβήτηση της θεϊκής παντοδυναμίας, μεταβολή στο πολιτικό κατεστημένο, κινητικότητα στις κοινωνικές ομάδες. Η φύση «βιάζεται προκειμένου να αποκαλύψει τα μυστικά της» έγραψε κάποιος γιατρός τον 5ο αιώνα.[1] Η διάθεση  αποκρυπτογράφησης του κόσμου αφορούσε και την ανθρώπινη οντότητα. Από την έρευνα του σύμπαντος προέκυψαν νέες αντιλήψεις για την  υφή και λειτουργία του φυσικού κόσμου και του ανθρώπου.[2]
Το θέμα της παρούσας εργασίας είναι πως αντιλαμβάνονταν οι φιλόσοφοι και ειδικότερα οι φιλόσοφοι-ιατροί της Αρχαιότητας τη σχέση του ανθρώπου με τον κόσμο. Η πρώτη ενότητα

Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2019

oι Κοσμήτορες των Σχολών του ΕΑΠ σε συνέντευξη Τύπου

Α. Λιοναράκης, Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών​
Α. Μιχιώτης, Σχολή Κοινωνικών Επιστημών​
Ι. Καλαβρουζιώτης, Σχολή Θετικών Επιστημών & Τεχνολογίας​
Αυγουστίνος Δημητράς, εκπρόσωπος των καθηγητών του ΕΑΠ​

την Πέμπτη 14/2/2019 και ώρα 13:30
σε συνέντευξη Τύπου στο Παράρτημα Αθήνας του Ελληνικού Ανοικτού
Πανεπιστημίου (Γραβιάς 4-6) παρουσίασαν τις θέσεις της πανεπιστημιακής
κοινότητας του ΕΑΠ σχετικά με τις προτάσεις συγχώνευσής του με το ΑΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.


Στην επιχειρηματολογία που ανέπτυξαν οι Κοσμήτορες κατά του προτεινόμενου μοναδικά παγκοσμίως υβριδικού σχήματος (συγχώνευση Ανοιχτού/εξ αποστάσεως Πανεπιστημίου  χρηματοδοτούμενο από τους φοιτητές, με κάποιο συμβατικό δημόσιο πανεπιστήμιο) 
οι κοσμήτορες τόνισαν ότι:
η 'προίκα' του ΕΑΠ είναι το αποθεματικό του, που ανέρχεται στα 90.000.000 ευρώ......